Nu har vi varit i Norge, kom hem kl 20.45. Resan hem gick bra, men det regnade en stor del av resan, men när vi kom till Skåne slutade det. Nedan ett par bilder från resan.

På första bilden skall vi köra av färjan Moss-Horten, 2: Jessica och Emma, 3: Mickes bil på banan, 4: Åskådarplats, 5: Jessica och Emma (Jessica hade köpt en hel påse med hundgodis till Emma), 6: Husse och Emma, 7: Emma skuggar, 8: Emma i passagerarsätet, att en så stor hund kan få plats!

Vi reste i Torsdags vid kvart i fem på kvällen. Då hade vi ätit och allt annat var klart. Sedan stannade vi och tankade i Tanumshede på en Preem-mack. Där stannade vi ochså och sov. Nästa morgon fortsatte vi mot Moss-Horten färgan. Den går var 20:onde minut så där behöver man inte vänta så länge. Det var fina vägar nästan hela vägen, men sista biten till Kodal var det smal väg, känns lite osäkert om man kommer att få möte, smal, slingrig väg som går som en bergochdalbana. Nåväl, vi kom fram och vi körde till parkeringen (campingen). Det var ca 500 meter från banan vid ett vandrarhem. Alla rc förarna fick stå på grusplanen och andvända deras wc och dusch.

Det var fint väder hela helgen, det regnade bara på natten till söndagen och sedan blev det fint igen 🙂

Jessica började som hon brukar, kör och lär sig banan mer och mer för var träningsheat och kvalheat. Det blir bättre och bättre hela tiden. Hon kvalade till kvartfinal och klättrade till semi som hon fick köra med Pappa Micke. Micke blev 3:a och Jessica slutade på en fin 10:one plats. Bra gjort Jessica ! Nu har hon alla sina poäng till A-förare ! Under lördagen var det ett Norskt tv-team och filmade och intervjuade henne. Det var lite svårt att förstå Norskan, men med Pappas hjälp gick det bra.

Alla Svenskarna hade fått ett eget tält som de skulle meka i. Det var bra stämning och alla verkade trivas. Så här var resultaten efter kvalen (de 20 första platserna)

1. Joseph Quagraine, Finland
8. Öyvind Rasch.Olsen, Norge
9. Mikael Pålsson, Sverige
10. Lars-Erik Mo, Norge
Jessica var på en 20:nde plats egfter kvalen ! Bra jobbat !

och så här blev final-resultatet:

1. Joseph Quagraine, Finland
10, Jessica Pålsson, Sverige
11. Oliver Fisher, Danmark
12. Öivind Rasch-Olsen, Norge

Kanonfint kört ! och grattis till alla i finalen ! Det var en super rolig och spännade final att följa. När finalen var slut packade vi ihop och började resan hem. Vi var hemma vid 20.45 och Emma var överlycklig att vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst !