I fredags styrde vi kosan mot Helsingör i Danmark med husbilarna. Madde och Greger åkte också dit och vi fick fina platser ner mot havet. Det var jättefint väder på fredagenÖresundsbronOvala huset som jag kallar det i KöpenhamnFin utsikt mot Sverige och havet
När vi kom fram åt Berne och jag middag (oxfilee´och små runda potatisar och sås) Till det öppnade vi en flaska rödvinDen kan jag varmt rekommendera, supergott !!
På kvällen började det blåsa mer och regna, men vi hade det varmt och gott i husbilen.Greger och EmmaMadde och Emma….
På lördagen cyklade vi in till Helsingör och shoppade lite. Det bjuds på smakprov överallt, kläder kan man handla till superlåga priser mm och de flesta som man mötte var Svenskar 🙂Greger och Berne placerade sig i en restaurang med var sin öl medans Madde och jag shoppade. Sedan gick vi också dit och åt Dansk fläskstek med potatis, knaprig svål, gurka, rödkål och sås. Supergott.När vi hade handlat klart gick vi in på en bar och handlade var sin varm Lumumba 🙂 sen cyklade vi hem till campingen.Tåget går precis förbi campingenEmma tittar på en kråkaSedan fortsatte Emma och jag ner till stranden och gick en runda i blåsten, Emma tyckte halsbandet kliade, och då måste man stanna och klia…Nedan är lite bilder på stranden, vågor och hav…

I dag på förmiddagen körde vi hem efter en trevlig och mysig helg !